El perquè de nosaltres.

Els següents relats ens mostren diferents perfils d'usuaris que ens han inspirat per desenvolupar la nostra aplicació:

Ahir, l’Oressa, una immigrant ucraïnesa de 32 anys, va descobrir una aplicació d'inclusió per a immigrants que li ha canviat la vida. Després de migrar a Europa fa un any degut a la guerra, l’Oressa ha lluitat per adaptar-se a un nou país i trobar treball. Les barreres lingüístiques i culturals l'han deixat en una situació de vulnerabilitat, però la nova aplicació li ha permès accedir a les ajudes que necessita per sobreviure.

La plataforma ofereix un mapa interactiu amb indicadors classificats segons el tipus d'ajuda, com ara alimentació, voluntariat per a la llengua, llar, documentació i altres serveis comunitaris. Gràcies al mapa, l’Oressa pot veure la ubicació dels recursos que necessita a prop de la seva posició actual. A més, l'aplicació ofereix un canal de comunicació entre l'usuari i locals del país per establir vincles importants. l’Oressa ha trobat que aquesta funció és molt útil per connectar amb altres persones en situacions similars i compartir la seva experiència.

La plataforma també ofereix un perfil personalitzat per l’Oressa, on pot actualitzar el seu nivell d'integració en el país. Gràcies a aquesta funcionalitat, l’Oressa pot fer un seguiment del seu progrés i dels passos que està prenent per adaptar-se a la nova cultura i entorn. La seva puntuació és actualitzada segons els serveis que utilitza a través de l'aplicació i les interaccions que té amb la comunitat local. Això l'ha ajudat a sentir-se més a gust i confiada en el seu nou entorn, i ha vist com ha millorat la seva qualitat de vida.

En resum, la nova aplicació d'inclusió per a immigrants ha permès a l’Oressa accedir a les ajudes que necessita per sobreviure en una situació d'exclusió social. Aquesta plataforma en línia ha canviat la vida de molts immigrants que han lluitat per adaptar-se a la seva nova vida i ha proporcionat una manera fàcil i eficaç de connectar amb altres persones en la mateixa situació. A més, la funcionalitat del perfil personalitzat ha permès a l’Oressa seguir el seu progrés i veure com ha millorat la seva integració en el país.

______________________________________________


La Clara remena el cafè amb parsimònia. Són les 8 del matí i de fons s’escolta el tràfic d’hora punta i les notícies de la televisió. No acostuma a estar gaire al dia del què succeeix en el món i és la seva mare la que sempre posa el telenotícies. A la seva mare li importen moltíssim les desgràcies que succeeixen en el món. Tant és així que sembla una patidora silenciosa. La Clara és diferent. Es diu a ella mateixa que no val de res patir pel que succeeix a altres païso,s ja que com a individus no podem fer molt per evitar-ho, i que en el cas que fos ella l’afectada, no li valdria de res que d’altres patissin per la seva desgràcia a l’altra punta del món. Quan aquest pensament li creua la ment no se sent bé amb ella mateixa. Ignorar el que succeeix arreu del món no és altra cosa que un escut per protegir-se de la impotència. El que sembla despreocupació en realitat no és res més que ignorància.

Què passaria si la Clara tingués en el seu telèfon mòbil una aplicació que li permetés tenir en un únic lloc totes les maneres que té d’ajudar a persones en situacions desfavorides, tots els voluntariats, recollides d’aliments o d’utensilis bàsics? Li permetria pensar que com a individus podem tenir un impacte positiu en la vida de persones en situacions desfavorides, per petit que sigui? Què passaria si a més, hi hagués una xarxa social on pogués connectar amb persones com ella que no saben com ajudar però tenen la intenció?

Potser marcaria una diferència i l’endemà, no seria la mare la que posés el telenotícies, sinó que seria ella, per tenir més motius pels quals canviar la vida d’altres persones.

______________________________________________


L’Abdul és un noi jove de 18 anys que ha crescut amb una família pobra de Tànger. Encara i haver estudiat i treballat intensament, no aconseguia tirar endavant i se sentia atrapat en una situació de pobresa i falta d’oportunitats. Desesperat per trobar una solució, va decidir unir-se a un grup de migrants que es dirigien en un patera cap a Espanya. Després d’uns quants dies de viatge pel mar, van arribar a la costa d’Almeria i va aconseguir escapar de la guàrdia civil.

Un cop a Espanya l’Abdul es va trobar al carrer, sol, sense saber on dormir i trobar aliments, però va tenir la sort de veure un cartell que parlava sobre una aplicació que el podia ajudar. Tot seguit, se la va descarregar, o es va dirigir a un centre social en cas de no tenir-ne, i en ella va poder observar que aquesta el podia dirigir a tots els centres socials propers a ell, bancs d’aliments, serveis d’acolliment on poder dormir i moltes coses més que encara havia de descobrir.

Quan va veure que tenia disponible aquesta eina es va quedar molt més tranquil, ja que en un primer moment no sabia si seria capaç de sobreviure sol en aquest país.

______________________________________________


L’Ahmed està a punt d’arribar a Espanya amb l’esperança de tenir una vida millor. El seu país de naixement, Síria, porta en guerra des del 2011 i la violència no fa més que créixer. Va perdre el seu pare quan aquest intentava buscar informació sobre un lloc millor on viure. Després d’aquesta tragèdia, la seva mare no va dubtar en marxar el més lluny possible. Havien escoltat que Espanya era el 5è país europeu que rebia més refugiats sirians. Ella va encarregar-se de tot per poder marxar. L’Ahmed no recorda molt bé tot el viatge degut a tot el que ha arribat a patir mentalment. Vol oblidar les imatges cruels que recorda de Síria i vol que la seva mare torni a ser feliç, i complir el desig del seu pare.

Arriben a un poble acompanyats d’una furgoneta amb més refugiats, però els conductors marxen després de deixar-los. L’Ahmed es dóna compte que està en un lloc on no es parla l’àrab i li entra por. Decideix recórrer els carrers del poble buscant algú amb qui comunicar-se. Té la sort de veure un paper en una finestra escrit en àrab. Parlen d’una aplicació que pot ajudar la seva família, i d’un centre on dónen ajuda. Menys mal que està en àrab. Segueix les indicacions fins arribar al centre, però hi ha molta cua. Quan arriba el seu torn, veu que la gent no parla àrab, però li comuniquen que pot usar un ordinador, que té instal·lada l’aplicació de què parlava el cartell. Es crea un compte i se sent feliç després de molts mesos.

Té disponible tot per a arribar a adaptar-se: paraules bàsiques en castellà, un mapa amb centres d’ajuda i de salut, fins i tot poder comunicar-se amb altra gent en la seva situació. Aquesta aplicació significa l’esperança d’aconseguir una vida que no hauria pogut tenir mai a Síria, la possibilitat d’acabar la feina del seu pare i de poder fer feliç la seva mare.

______________________________________________


L'associació de caritat "El Refugi" era una organització sense ànim de lucre que ajudava les persones sense sostre a trobar l'allotjament, el menjar i altres necessitats bàsiques. Tot i que l'associació estava ben establerta i tenia un bon grup de voluntaris, volien arribar a més gent necessitada a la seva comunitat local.

Un dia, van descobrir una nova aplicació anomenada "Bridge to Belong" que connectava persones necessitades amb diferents organitzacions i serveis de caritat a la seva àrea local. L'aplicació ofereixia un mapa interactiu que mostrava tots els serveis disponibles a la seva àrea i permetia a les organitzacions oferir els seus serveis a través de la plataforma.

L'associació de caritat "El Refugi" va decidir associar-se amb l'aplicació i oferir els seus serveis a través d'ella. Va prendre el temps per crear un perfil complet i precís a l'aplicació perquè les persones necessitades poguessin conèixer millor els seus serveis i com contactar-los.

Gràcies a la plataforma de l'aplicació, l'associació va ser capaç d'arribar a més persones necessitades de la seva comunitat. Els usuaris de l'aplicació van començar a connectar-se amb "El Refugi" per obtenir ajuda amb l'allotjament, el menjar i altres necessitats bàsiques.

L'associació va estar encantada de veure com la seva afiliació amb l'aplicació "Bridge to Belong" els havia permès arribar a més persones necessitades a la seva àrea. Van continuar actualitzant el seu perfil i oferint els seus serveis a través de l'aplicació per assegurar-se que tothom que necessitava ajuda podia connectar-se amb ells de manera senzilla.

L'associació de caritat "El Refugi" es va adonar que l'aplicació no només els ajudava a arribar a més persones necessitades, sinó que també els connectava amb altres organitzacions i serveis de caritat a la seva àrea local. Això va permetre a "El Refugi" col·laborar amb altres organitzacions per proporcionar una assistència més completa a les persones necessitades.

En resum, l'associació de caritat "El Refugi" va descobrir que l'aplicació "Bridge to Belong" era una manera eficaç i eficient d'arribar a més persones necessitades a la seva àrea local i col·laborar amb altres organitzacions per proporcionar ajuda completa a les persones necessitades.

______________________________________________

Comentaris

Entrades populars